maandag 25 maart 2013

" Divorced. "

Gisteren heb ik voor het eerst mijn verhaal over mijn jeugd uit kunnen typen. Want ja, mijn ouders zijn gescheidenIn een tijdschrift vond ik een advertentie over een website, speciaal voor kinderen met gescheiden ouders. Ik vond het echt heel moeilijk om dit te doen, maar wil het toch graag delen met jullie.

Villa Pinedo is een plek vaar kinderen van gescheiden ouders hun ervaringen kunnen delen en volwassenen ervan bewust maken wat er allemaal in hun hoofd en hart omgaat. Ook werken ze samen met jongeren aan gedragsverandering van ouders, in het belang van het kind. Ook heeft deze site een speciale afdeling met daarom ook advies voor ouders en natuurlijk ook verhalen van ouders die gescheiden zijn.

Ik vind het tot op de dag van vandaag nog steeds moeilijk om erover te praten, laat staan om dit allemaal zwart wit te zetten. Ik krijg vaak de vraag ; 'Maar mis je je vader dan niet heel erg?' - Jawel, wat er ook is gebeurt en hoe boos ik ook op hem ben. Ik mis hem wel, maar toch heb ik geen behoefte om weer contact te zoeken met hem. En natuurlijk, het is en blijft mijn vader. Maar ik heb hem eigenlijk nooit echt als vaderfiguur gezien. 

Gelukkig hem ik echt een super goede band met mijn moeder. Hoe moeilijkere de situatie was, hoe beter ik met haar op kon opschieten. 
We hebben elkaar gesteund als de beste vriendinnnen. En hierbij wil je ook bedanken mam, want zonder jou was ik hier echt nooit doorheen gekomen. 
Je bent echt de sterkte vrouw die ik ken en die ik ooit zal kennen. Ik heb echt zo veel respect voor je. 
Mam, ik hou van je. 
En ik weet dat het nog niet voorbij is. Maar ik beloof je, er komt snel een einde aan deze elende. Dan kunnen we weer als een gezinnetje samen gaan wonen en kunnen we vanaf daar een echt toekomst op gaan bouwen!


Daarnaast heb ik ook een super lief, maar vooral ook sterk broertje. Ik weet het, af en toe kunnen we elkaar echt totaal niet uitstaan. Maar er zijn vooral ook momenten dat we echt niet zonder elkaar kunnen. 
Mijn lieve kleine broertje, ik ben super trots op je, en natuurlijk 
hou ik ook zielsveel van jou
Ik zou niet weten wat ik zonder jou zou moeten. 
Samen gezellig naar de stad, samen een mega grote Caramel Machiato drinken bij Doppio, samen gamen en mama helemaal gek maken met onze muziek. 

Jij bent echt mijn maatje en ik hoop dat je dat ook zult blijven.


Hier vinden jullie de link naar mijn verhaal. Ik hoop voor de kinderen met gescheiden ouders of voor ouders die zelf gescheiden zijn, dat ze hun verhaal kwijt kunnen, net als ik dat gedaan heb. 
Zijn jou ouders ook gescheiden? Deel je ervaringen, door bijvoorveeld anoniem te reageren op mijn blog of een reactie op www.villapinedo.nl te plaatsen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten