zondag 7 april 2013

" Mini Workshop Bonbons Maken. "

Gisteren had ik een feest van de oom en tante van mijn ex-vriend, omdat ze 40 jaar getrouwd waren. Om kwart over 11 werden we verwacht in Hotel Kinderdijk in Alblasserdam. Daar kregen we koffie met een stukje taart, wat ook gelijk mijn ontbijt was. 

Rond half 1 werden we opgehaald met twee bussen grote bussen waarmee we naar de 'verrassing' reden. Want niemand wist nog wat we die middag gingen doen. Na ongeveer een kwartiertje rijden, kwamen we aan bij het Chocolade Atelier van Noppen in Ridderkerk, die middag we kregen een mini workshop bonbons maken



Toen we daar binnenkwamen kregen we eerst een lunch, met broodjes en een kopje koffie of thee en kregen we een film te zien over natuurlijk chocola, waar het vandaan kwam enzo. 

Daarna gingen we aan de slag met het zelf maken van bonbons!

Eerst begon je figuurtjes te maken van een stukje marsepein. Dan doop je het figuurtje in warme vloeibare chocolade. Ze hadden pure chocola, melk, witte en zelfs rood kleurige chocola! Super leuk voor als je een bonbonnetje wil maken in de vorm van een hartje!

Er lagen verschillende versiersels op tafel om te bonbons nog leuker te maken! En als laatst kon je bonbon aankleden door middel van een spuitzakje met vloeibare chocola.

Als laatst kon je je bonbons inpakken in verschillende leuke doosjes en deze versieren met strikjes, lintjes of bloemetjes zodat je ze makkelijk mee kon namen naar huis. En natuurlijk had ik ook een doosje bonbons gemaakt voor mijn mama! Maar kwam ik er thuis achter, dan mama geen marsepein lust haha. Meer voor mijn broertje dus!

Uiteindelijk duurde de workshop ongeveer twee uurtjes, maar het was echt super leuk. Echt om aan te raden!

We reden weer terug naar het Hotel waar ons een heerlijk buffet stond te wachten met op het eind super lekkere toetjes! Ik heb een super gezellig dag gehad met de familie van mijn vriend!


En hoe was jou weekend? Let me know.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten